- Agrární komora
 - Agroweb
 - Agris
 - Asociace soukr. zemědělství
 - Agronavigátor - ÚZEI
 - Moravskoslezský kraj
 - Min. zemědělství
 - Min. pro místní rozvoj
 - Min. životního prostředí
 - Státní zem. interv. fond
 - Český statistický úřad
 - Sbírka zákonů
 - Obchodní rejstřík
 - Portál veřejné správy
 - Vláda ČR
 - Evropská unie
 - Státní správa
 - Poradci MZe
 - Krajská informační střediska
 - Infovenkov
 
- 31. říjen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
číslo 10 ... více - 26. srpen 2025:
Kompost a jeho výhody - leták
Informační leták, kte ... více - 21. srpen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
číslo 8/2025&nbs ... více 
Český trh s biopotravinami
V loňském roce dosáhl maloobchodní obrat s biopotravinami v České republice více než 700 milionů korun, což je obrovský nárůst. Vyplývá to z předběžných výsledků průzkumu mezi českými bio producenty, výrobci a obchodníky, které provedl Green Marketing. Přesné údaje budou publikovány na konci března ve zprávě Český bio trh 2006.
Značný nárůst prodejů v loňském roce byl způsoben zejména zvýšenou nabídkou biopotravin v obchodních řetězcích, kdy zejména Billa a hypermarkety InterSpar rozšířily bio nabídku o čerstvé ovoce a zeleninu, mléčné výrobky a pečivo. Rovněž Delvita nabídla jak širší sortiment, tak jeho aktivní podporu. Dalším impulsem byl rozšířený sortiment biopotravin v drogistickém řetězci dm-drogerie, která ve svých 115 prodejnách nabízí biopotraviny za výhodné ceny pod značkou Alnatura, i zde podpořené reklamními aktivitami.
Výrazný úspěch na trhu s biopotravinami zaznamenávají dovážené mléčné a masné výrobky z Německa, zejména kuřecí maso, máslo a jogurty, obdobně jako čerstvé ovoce a zelenina, rovněž z dovozu, a to zejména v mimosezonním období.
Pokud jde o oblast specializovaného prodeje, bylo otevřeno několik bioprodejen, především v Praze a dalších větších městech.
Budoucí úspěch speciálních prodejen biopotravin v konkurenci se super a hypermarkety bude záviset na tom, zda budou tyto bioprodejny schopny nabídnout zákazníkům něco navíc – například atraktivní služby spojené pohodlným nákupem, poradenství a rovněž bohatý sortiment zejména čerstvého zboží. Podstatou úspěchu tohoto typu prodejen bude vytvořit si se zákazníky osobní vztah, protože jen díky tomu zákazníci zůstanou věrní své „speciálce“ a nebudou sortiment vyhledávat v regálech neosobních supermarketů.
Zdroj: Mgr.Světluše Bodoková


  Vytiskni tuto stránku