- Agrární komora
 - Agroweb
 - Agris
 - Asociace soukr. zemědělství
 - Agronavigátor - ÚZEI
 - Moravskoslezský kraj
 - Min. zemědělství
 - Min. pro místní rozvoj
 - Min. životního prostředí
 - Státní zem. interv. fond
 - Český statistický úřad
 - Sbírka zákonů
 - Obchodní rejstřík
 - Portál veřejné správy
 - Vláda ČR
 - Evropská unie
 - Státní správa
 - Poradci MZe
 - Krajská informační střediska
 - Infovenkov
 
- 31. říjen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
číslo 10 ... více - 26. srpen 2025:
Kompost a jeho výhody - leták
Informační leták, kte ... více - 21. srpen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
číslo 8/2025&nbs ... více 
Evropská komise rozhodla o rozpočtu pro rozvoj venkova
Finanční částky pro jednotlivé země EU-25 na rozvoj venkova
Evropská komise rozhodla o rozpočtu pro rozvoj venkova pro 25 členských zemí na roky 2007 až 2013. Vycházela z rozhodnutí Rady Evropy v prosinci roku 2005 o finančních perspektivách. Výši finanční částky obdrží každý členský stát na základě následujících kritérií:
·         Určitý podíl je rezervován pro jednotlivé regiony na základě kritérií konvergence 
·         Podíl pro každou členskou zemi na základě garance EAGGF pro rozvoj venkova a Leader+
·          Zvláštní podmínky a potřeby založené na objektivních kriteriích (Rada Evropy alokovala určité finanční prostředky osmi členským zemím). Toto rozhodnutí bude upraveno jakmile se Bulharsko a Rumunsko stanou členy EU. Pro tyto dvě země jsou vyčleněny další finanční prostředky.
„Teď jsme dokončili rozdělení rozpočtu. Těším se na programy rozvoje venkova členských států,“ řekla komisařka pro zemědělství a rozvoj venkova Mariann Fischer Boel a pokračovala. „Fondy pro rozvoj venkova mohou být využity ke zvýšení konkurenceschopnosti potravinářského a lesnického odvětví a jsou nezastupitelným prvkem v podpoře environmentálních projektů týkajících se rozvoje venkova. Avšak tyto finanční prostředky mohou být rovněž použity mimo tradiční zemědělství, aby pomohly vytvořit nová zaměstnání a nové pracovní příležitosti ve venkovských oblastech. Hodně mluvíme o produkci a zaměstnání – toto je konkrétní případ, kdy to EU vykonává.“
Hlavní rysy nové politiky rozvoje venkova:
·         financování a programové prostředky, (EARDF)
·         nový strategický přístup k rozvoji venkova s jasným zaměřením na priority EU
·         zesílená kontrola, hodnocení, ohlašování a jasné členění odpovědnosti mezi členskými státy a radou
·         posílení přístupu zdola. Členské státy, regiony a místní akční skupiny budou mít více prostoru pro vyladění programů podle místních potřeb.
 
Čtyři hlavní cíle:
Osa 1: Zlepšování konkurenceschopnosti zemědělství a lesnictví
Příklady:
·         péče o lidský kapitál poskytováním školení a poradenských služeb farmářům a lesníkům
·         zlepšování a vývoj infrastruktury související s vývojem a adaptací na zemědělství a lesnictví
·         podpora mladým farmářům
·         podpora farmářů v nových členských zemích, aby se stali konkurenceschopnými
·         podpora inovací
Minimálně 10 % příspěvku musí společnost vyčerpat na osu 1. Kofinancovaná dávka EU je maximálně 50 % (75 % v konvergenčních regionech).
Osa 2:
Životní prostředí a venkov
Příklady:
·         platby pro farmáře s přírodním znevýhodněním v horských oblastech
·         platby NATURA 2000
·         agri-environmentální rozsah
·         platby na zlepšování welfare zvířat
·         opatření pro udržitelné lesnictví
Minimálně 25 % příspěvku musí společnost vyčerpat na osu 2. Kofinancovaná dávka EU je maximálně 55 % (80 % v konvergenčních regionech) 
Osa 3: Zlepšení kvality života a diverzifikace ekonomiky venkova
Příklady:
·         diverzifikace nezemědělských aktivit
·         podpora vytváření mikro podniků
·         podpora turistiky
·         obroda vesnic
·         základní služby jako např. zařízení pro děti aby ženy mohly vstoupit na trh práce
Minimálně 10 % příspěvku musí společnost vyčerpat na osu 3. Kofinancovaná dávka EU je maximálně 50 % (75 % v konvergenčních regionech) 
Osa 4: Přiblížení k Leader
Každý program musí mít prvky Leader pro implementaci strategie místního vývoje odspodu s místními akčními skupinami. Minimálně 5 % příspěvku společnosti je rezervováno pro Leader (2,5 % pro nové členské státy).
 
Specifikace podpory členským zemím společnosti pro rozvoj venkova 2007-2013
| 
 Země  | 
 2007  | 
 2008  | 
 2009  | 
 2010  | 
 2011  | 
 2012  | 
 2013  | 
 07-13 total  | 
 Z nichž konvergence celkem  | 
| 
 Belgie  | 
 63.991.299  | 
 63.957.784  | 
 60.238.083  | 
 59.683.509  | 
 59.267.519  | 
 56.995.480  | 
 54.476.632  | 
 418.610.306  | 
 40.744.223  | 
| 
 Česká rep.   | 
 396.623.321  | 
 392.638.892  | 
 388.036.387  | 
 400.932.774  | 
 406.640.636  | 
 412.672.094  | 
 417.962.250  | 
 2.815.506.354  | 
 1.635.417.906  | 
| 
 Dánsko  | 
 62.592.573  | 
 66.344.571  | 
 63.771.254  | 
 64.334.762  | 
 63.431.467  | 
 62.597.618  | 
 61.588.551  | 
 444.660.796  | 
 0  | 
| 
 Německo  | 
 1.184.995.564  | 
 1.186.941.705  | 
 1.147.425.574  | 
 1.156.018.553  | 
 1.159.359.200  | 
 1.146.661.509  | 
 1.131.114.950  | 
 8.112.517.055  | 
 3.174.037.771  | 
| 
 Estonsko  | 
 95.608.462  | 
 95.569.377  | 
 95.696.594  | 
 100.929.353  | 
 104.639.066  | 
 108.913.401  | 
 113.302.602  | 
 714.658.855  | 
 387.221.654  | 
| 
 Řecko  | 
 461.376.206  | 
 463.470.078  | 
 453.393.090  | 
 452.018.509  | 
 631.768.186  | 
 626.030.398  | 
 619.247.957  | 
 3.707.304.424  | 
 1.905.697.195  | 
| 
 Španělsko  | 
 1.012.456.383  | 
 1.030.880.527  | 
 1.006.845.141  | 
 1.013.903.294  | 
 1.057.772.000  | 
 1.050.937.191  | 
 1.041.123.263  | 
 7.213.917.799  | 
 3.178.127.204  | 
| 
 Francie  | 
 931.041.833  | 
 942.359.146  | 
 898.672.939  | 
 909.225.155  | 
 933.778.147  | 


  Vytiskni tuto stránku