- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 30. květen 2025:
Rodinný festival (Do)sečný věnec
Pozvánka na krásný rodinný festi ... více - 29. květen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
... více - 15. květen 2025:
Podcasty o zemědělství
Karlos videa - podcasty o zeměděství ... více
Jedna třetina Britů nakupuje potraviny také prostřednictvím sociálních médií
Podle studie digitální agentury Greenpark uskutečnila třetina britských spotřebitelů přímý nákup potravin prostřednictvím sociálních médií.
Mezi mileniály je pak toto procento dvojnásobné (67 %). Mezi sociálními sítěmi v Británii je nejvlivnější platformou TikTok, přes kterou je nakloněno nakupovat potraviny 43 % spotřebitelů. Na dalších místech pak následují Facebook (42 %) a Instagram (38 %).
Zjištění ukazují silnou vazbu mezi objevováním nového obsahu na sociálních sítích a nákupním chováním. 66 % spotřebitelů si koupilo potravinářský výrobek nebo ingredienci uvedenou v receptu, který viděli online. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že role sociálních médií jako místa pro nákup potravin se stále zvyšuje.
Průzkum dále ukazuje, že při vyhledávání receptů začíná hrát významnou roli také umělá inteligence. 74 % uživatelů, kteří využívají AI k vyhledávání záležitostí souvisejících s jídlem, uvedlo, že používají ChatGPT, zatímco 56 % využívá Gemini společnosti Google. Podle studie si oblibu získávají také další nástroje, jako jsou např. ChefGPT, Mr Cook a SuperCook.
Zpracoval:
Paul Wilkins
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mze.gov.cz