Renata Šarjaková, 13. květen 2025
Jedna třetina Britů nakupuje potraviny také prostřednictvím sociálních médií

Podle studie digitální agentury Greenpark uskutečnila třetina britských spotřebitelů přímý nákup potravin prostřednictvím sociálních médií.

 

Mezi mileniály je pak toto procento dvojnásobné (67 %). Mezi sociálními sítěmi v Británii je nejvlivnější platformou TikTok, přes kterou je nakloněno nakupovat potraviny 43 % spotřebitelů. Na dalších místech pak následují Facebook (42 %) a Instagram (38 %).

Zjištění ukazují silnou vazbu mezi objevováním nového obsahu na sociálních sítích a nákupním chováním. 66 % spotřebitelů si koupilo potravinářský výrobek nebo ingredienci uvedenou v receptu, který viděli online. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že role sociálních médií jako místa pro nákup potravin se stále zvyšuje.

Průzkum dále ukazuje, že při vyhledávání receptů začíná hrát významnou roli také umělá inteligence. 74 % uživatelů, kteří využívají AI k vyhledávání záležitostí souvisejících s jídlem, uvedlo, že používají ChatGPT, zatímco 56 % využívá Gemini společnosti Google. Podle studie si oblibu získávají také další nástroje, jako jsou např. ChefGPT, Mr Cook a SuperCook.

Zdroj

Zpracoval:
Paul Wilkins
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mze.gov.cz


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 300
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář