- Agrární komora
 - Agroweb
 - Agris
 - Asociace soukr. zemědělství
 - Agronavigátor - ÚZEI
 - Moravskoslezský kraj
 - Min. zemědělství
 - Min. pro místní rozvoj
 - Min. životního prostředí
 - Státní zem. interv. fond
 - Český statistický úřad
 - Sbírka zákonů
 - Obchodní rejstřík
 - Portál veřejné správy
 - Vláda ČR
 - Evropská unie
 - Státní správa
 - Poradci MZe
 - Krajská informační střediska
 - Infovenkov
 
- 31. říjen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
číslo 10 ... více - 26. srpen 2025:
Kompost a jeho výhody - leták
Informační leták, kte ... více - 21. srpen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
číslo 8/2025&nbs ... více 
Bioprodukty ovoce a zeleniny jsou v SRN na vzestupu
Poptávka spotřebitelů po bioproduktech se v roce 2005 dále zvýšila. Prudký vzestup se týká téměř všech ekologických produktů, především ale ovoce a zeleniny. Nejvíce prodávanou skupinou zboží na trhu s bioprodukty je čerstvá zelenina, které se v loňském roce prodalo o 31 % více. To zjistil Německý svaz rolníků (DBV) na základě vyhodnocení Ústředního informačního střediska o trhu a cenách (ZMP). Mrkev dosáhla s nárůstem 50 % největšího nárůstu. Prodej čerstvého ovoce se zvýšil dokonce o 42 % - nárůst, který souvisí především s větším zájmem o banány, jablka a citrony z ekologické produkce. Společně s bramborami činí tyto tři skupiny produktů kolem poloviny prodeje ekologických produktů v Německu. Posuzujeme-li celkový prodej ovoce a zeleniny v Německu, dosáhne ovšem ekologické ovoce pouze podílu dvou procent a ekologická zelenina podílu čtyř procent. Především tradiční maloobchod s potravinami – a zde především diskontní prodej – své aktivity počátkem podzimu zesílily. Ekologické ovoce a ekologickou zeleninu již nabízejí skoro všechny velké diskontní podniky. To vede k významnému posuvu podílu prodeje. Přes diskontní podniky se tak již prodává téměř 70 % sklizně ekologické mrkve. Specializovaný obchod s ekologickými produkty (včetně ekologických supermarketů) měl v roce 2005 podíl na prodaných množstvích už jenom sedm procent. Se zvyšujícím se vstupem diskontních podniků do segmentu s bioprodukty se v obchodě zesílila soutěž o podíly na trhu. Spotřebitelské ceny se na podzim silně propadly a mohly se pozvolna zvýšit teprve v prosinci. Cenové rozdíly mezi různými nákupními místy se v průběhu podzimu zmenšily.
http://www.agranet.de/7404.php Zdroj info ÚZPI


  Vytiskni tuto stránku