Úvodní stranaZprávyPotravinářství
Jak si vedou potravináři v unii
Renata Šarjaková, 18. duben 2008
Jak si vedou potravináři v unii
Prověrkou dnes prochází koncepce českého potravinářství na roky 2004 až 2013, která měla zachytit vliv vstupu do Evropské unie a prvních roků v ní na toto odvětví zpracovatelského průmyslu.

Nový certifikační systém pro balenou vodu
Renata Šarjaková, 18. duben 2008
Nový certifikační systém pro balenou vodu
Společnost Underwriters Laboratories Inc vypracovala nový certifikační program pro balenou vodu, který umožní spotřebitelům vybrat si výrobek splňující zákonné požadavky na kvalitu a bezpečnost.

Brambory proti hladu
Renata Šarjaková, 17. duben 2008
Brambory proti hladu
Rok 2008 byl vyhlášen za Mezinárodní rok brambor vzhledem k jejich významu jako základní potraviny.

Olma letos čeká vyšší tržby i zisk
Renata Šarjaková, 15. duben 2008
Olma letos čeká vyšší tržby i zisk

Olma letos očekává nárůst tržeb i zisku. Podle odhadů utrží zhruba pět miliard korun, o téměř 500 milionů korun více než loni. Řekl obchodní ředitel mlékárny Jan Vařeka.


Nápoje pro pohodu a zdraví
Renata Šarjaková, 10. duben 2008
Nápoje pro pohodu a zdraví
Jsou diskutovány trendy rozvoje průmyslu nealkoholických nápojů, především nápojů „zdravých“ a pro pohodu, především v sektoru nápojů označovaném přirozeně zdravé a BFY (lepší pro Vás), ale také bionápojů.

Vzrostly výdaje za potraviny
Renata Šarjaková, 9. duben 2008
Vzrostly výdaje za potraviny
Výdaje českých domácností za potraviny v posledních letech výrazně rostou.

Růst cen potravin je třeba koordinovat
Renata Šarjaková, 4. duben 2008
Růst cen potravin je třeba koordinovat

Krize na světovém trhu s potravinami vyžaduje pozornost politických představitelů jednotlivých zemí. Proto je nutné uzavřít katarské kolo jednání o liberalizaci světového obchodu. Tím by se zmírnily deformace obchodu s potravinami a zemědělskými produkty, jež způsobily dotace, uvedl prezident Světové banky Robert Zoellick.


Začíná největší domácí kampaň na propagaci biopotravin
Renata Šarjaková, 4. duben 2008
Začíná největší domácí kampaň na propagaci biopotravin
Státní podpora ekologického zemědělství se dostává do další fáze. V březnu odstartovala dosud největší státní kampaň na propagaci biopotravin. V následujících 3 letech  bude  do propagace biopotravin a zvýšení informovanosti spotřebitelů o ekologickém zemědělství investováno celkem 28 mil. Kč. Hlavními komunikačními nástroji budou billboardy, inzerce v tisku, ochutnávky biopotravin nebo webové stránky www.ziju-bio.cz.

Müller chce být u nás lídrem
Renata Šarjaková, 2. duben 2008
Müller chce být u nás lídrem

Největší německý producent jogurtů Müller založil pobočku v České republice a hodlá zde usilovat o dominantní postavení. ČR je první zemí ve východní Evropě, kam firma zamířila s vlastní pobočkou. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny.


Bio má perspektivu
Renata Šarjaková, 1. duben 2008
Bio má perspektivu
V oblasti biopotravin vidí odborníci velký potenciál.

Úvodní stranaZprávyPotravinářství