Rekordních 430 tisíc osob využilo loni služeb potravinových bank. Lidí, jimž se distribuuje tento druh pomoci, přibývá už několik let. Loňský nárůst byl sedmiprocentní. Rovnou o pětinu více Čechů však využilo takzvané výdejny, kde jsou balíčky rozdávány lidem v těžké situaci napřímo. Nadpoloviční většinu příjemců tvoří rodiny s malými dětmi a samoživitelé. Za nimi jsou senioři, kteří žijí sami.
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 22. červenec 2025:
Bramborářský seminář v Březové
Bramborářský seminář 5. srpna 2025 o ... více - 27. červen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
číslo 6/2025&nbs ... více - 30. květen 2025:
Rodinný festival (Do)sečný věnec
Pozvánka na krásný rodinný festi ... více
Po třech letech války na Ukrajině a protiruských sankcích se zdá, že veškerá byznysová aktivita Rusů v Česku je utlumená. Pro ruský diskontní řetězec Mere to ale neplatí. Maloobchod sázející na minimalismus, nízké ceny, ale i na malé náklady na provoz, marketing a vybavení v Česku expanduje. Před pár dny otevřel už pátý obchod a plánuje další. Přitom o jeho majitelích se toho moc neví a celkově firma působí netransparentně.
Odstartoval 16. ročník soutěže Regionální potravina, značky kvality pro výrobky lokálních potravinářů a zemědělců. Za 15 let trvání soutěže získalo právo nosit logo Regionální potraviny 1 589 výrobků. Cílem akce je pomoci malým a středním lokálním producentům s propagací jejich potravin, a to nejenom v rámci kraje, ale i celé České republiky. Právo nosit označení Regionální potravina trvá čtyři roky. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) je administrátorem soutěže.
Už dvacet let se v pořadu Kluci v akci snaží na obrazovkách ukázat, jak vařit jednoduše a s humorem. „S nadsázkou říkám, že Kluci v akci jsou Top Gearem české gastronomie,“ líčí Ondřej Slanina. Jaký je vlastně šéf? A byl zapáleným kuchařem už v dětství? Co u něj v lednici nikdy nesmí chybět? A létají v jeho kuchyni pánve vzduchem?
Za kilogramové balení zrnkové kávy lidé v hypermarketech a supermarketech aktuálně zaplatí v průměru 491 korun, oproti začátku loňského roku je to o 32 procent více. Co může za tak výrazné zdražení?
České zákazníky dlouhodobě trápí nepřehledné slevové akce, kdy bývá údajně zlevněné zboží dražší než pár dnů předtím jako nezlevněné. Výrobky jsou často v porovnání se zahraničím dražší navzdory nižším příjmům tuzemských zákazníků. Podle ministra zemědělství Marka Výborného je proto potřeba důsledněji vymáhat zákony, ale i zvýšit pokuty.
V českých obchodech se stále častěji objevují třetinkové pivní lahve, které si získávají oblibu zejména mezi mladšími generacemi. Pivovary totiž reagují na měnící se preference spotřebitelů a rozšiřují nabídku menších balení.
Pilotní projekt ministerstva týkající se školních obědů zatím moc velký úspěch neslaví. Jídelny, kde se testoval, jím zrovna nadšené nejsou. Děti prý zdravější obědy, složené podle nového takzvaného spotřebního koše, nejedly a spousta jídla tak končila v odpadu. A ředitelé škol si stěžovali i na vyšší náklady.
Potravinářská komora ČR upozorňuje spotřebitele na dovoz potravin pochybné kvality ze zemí mimo EU. Tamní producenti totiž mnohdy nemusí splňovat přísné environmentální a administrativní požadavky a mohou tak svou produkci vyrobit výrazně levněji i za cenu možného ohrožení zdraví evropských spotřebitelů.
Na seznam jedlého hmyzu přibyla další, sedmá položka. Mezi druhy, které je možné přidávat do potravin, zařadila Evropská komise i prášek z larev potemníka moučného. Přidávat ho bude možné například do chleba, cukrovinek, těstovin či sýrů. Ze strany firem je o novinku velký zájem, svou popularitu má i u části spotřebitelů. Mnohým ale představa konzumace hmyzu vadí. Obavy pak ještě posilují falešné řetězové e-maily a dezinformační články.