Do českých obchodů přichází změna. Od 1. září si budete moci koupit vajíčka nebo majonézu mimo chladicí boxy kdekoliv na ploše prodejny. Novela, kterou připravuje ministerstvo zemědělství, totiž umožní skladovat vajíčka v prostorách s teplotou do 24 stupňů Celsia. Do teď to bylo 18 stupňů.
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 26. srpen 2025:
Kompost a jeho výhody - leták
Informační leták, kte ... více - 21. srpen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
číslo 8/2025&nbs ... více - 22. červenec 2025:
Bramborářský seminář v Březové
Bramborářský seminář 5. srpna 2025 o ... více
Konkurence zafungovala, supermarkety v Německu zlevňují o sto šest. A v Česku? Nic
Ve světě se formuje koalice velkých firem, které vyrábějí, převážejí a skladují mražené potraviny. Nyní musí teploměr jejich mrazáků ukazovat alespoň -18°C, firmy však tvrdí, že by stačilo -15°C. Znamenalo by to výraznou úsporu emisí i nákladů.
Pivaři mění návyky. Nealko pivo dobývá Česko, hospody ztrácejí zákazníky
Špekáčky na ohni chutnají jako prázdniny u babičky, jejich opékání je každoroční rituál, bez kterého si u nás léto dovede představit málokdo. Jak vybrat ty nejlepší a co s nimi, když nevyjde počasí nebo pár kousků zbude?
V Česku v poslední době nastává poněkud paradoxní situace. Z Česka se vyváží stále více hovězího masa a drůbeže. Zahraniční odběratelé totiž přeplatí ty české. Maso pak ale v zemi chybí, a tak se musí ve větší míře zase dovážet.
Potraviny zbytečně podraží kvůli obalům. Konkurence má výhodu, řeší výrobci
Zpráva o trhu s biopotravinami v ČR
Švédsko je zatím posledním z evropských států, které nařizují svým restauratérům informovat o zemi původu jimi používaného masa. Zařadilo se tak do společnosti Finska, Slovenska, Estonska a Francie, které k těmto krokům už přistoupily nebo se na ně chystají. Cílem je větší informovanost zákazníků. Časem by podobná regulace mohla být v celé EU.
Tradiční chuť, poctivá výroba i moderní trendy. České potraviny si pomalu nacházejí cestu na západoevropské trhy, ale konkurence je tvrdá a nároky zákazníků vysoké.




