Ode zdi ke zdi, jen tak lze výstižně popsat posledních pět let obyvatel japonského Uji, domoviny čaje matcha. Městečko ležící na předměstí historického velkoměsta Kjóto během pandemie koronaviru stěží zvládalo udat svou produkci zeleného pokladu a pěstitelé se soustředili více na tuzemský trh. A nyní? Sociální sítě vystřelily zelený prášek do centra zájmu a místní producenti svorně hlásí: „Vyprodáno!“

Stávající situace s matchou skutečně není nepodobná tomu, co se odehrává na světových trzích okolo pistácií. Ty si sice žádná influencerka nesype z pytlíků do úst, avšak viníkem je tzv. dubajská čokoláda. Pochoutku původem z Dubaje v dnešní době s menším až nulovým úspěchem kopírují výrobci čokolády a sladkých pochutin po celém světě.

Více zde: https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-nejen-pistacie-globalni-nedostatek-dalsi-gurmanske-pochoutky-je-za-rohem-vinikem-jsou-opet-socialni-site-40519043