Současná zranitelnost globálních potravinových systémů vůči zdravotním krizím, geopolitickým konfliktům a změně klimatu vedla mnoho zemí k přehodnocení jejich potravinových strategií. Mexiko není výjimkou.
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 30. květen 2025:
Rodinný festival (Do)sečný věnec
Pozvánka na krásný rodinný festi ... více - 29. květen 2025:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2025
... více - 15. květen 2025:
Podcasty o zemědělství
Karlos videa - podcasty o zeměděství ... více
Podle studie digitální agentury Greenpark uskutečnila třetina britských spotřebitelů přímý nákup potravin prostřednictvím sociálních médií.
Japonské Ministerstvo zemědělství, lesnictví a rybolovu (MAFF) zveřejnilo zprávu o finanční podpoře projektům, jejichž cílem je propagovat japonskou stravovací kulturu a gastronomii v zahraničí.
Ve dnech 17. - 22.5 2025 se v Novém Sadu uskuteční již 92. ročník Mezinárodního zemědělského veletrhu „International Agricultural Fair Novi Sad“. Jedná o nejvýznamnější akci v oblasti zemědělství a potravinářství v regionu západního Balkánu.
V Českých Budějovicích by chtěl žít každý, alespoň tak tomu dozajista bude v období mezi 15. - 18. květnem pro všechny milovníky dobrého jídla, zahrádkáře i kutily. Ti si za cenu jedné vstupenky budou moci užít dvě výstavy – Hobby a CZECH FOOD EXPO národní potravinářský veletrh.
Švédsko je zatím posledním z evropských států, které nařizují svým restauratérům informovat o zemi původu jimi používaného masa. Zařadilo se tak do společnosti Finska, Slovenska, Estonska a Francie, které k těmto krokům už přistoupily nebo se na ně chystají. Cílem je větší informovanost zákazníků. Časem by podobná regulace mohla být v celé EU.
Tradiční chuť, poctivá výroba i moderní trendy. České potraviny si pomalu nacházejí cestu na západoevropské trhy, ale konkurence je tvrdá a nároky zákazníků vysoké.
Po čtyřech letech stagnace se evropský trh s potravinami v roce 2024 konečně nadechl. Tržby reálně vzrostly, zákazníci pomalu přestávají jen šetřit a obchodníci hledají nové cesty, jak si je udržet. Vyplývá to ze studie společnosti McKinsey & Company a asociace EuroCommerce.